Herní aktivity do třídy a jak je pedagogicky vytěžit

Anotace: 

Cílem kurzu je osobnostně sociální rozvoj pedagogů v oblasti didaktických schopností.

Účastníci kurzu se naučí využívat jednoduché hry k podpoře vlastních pedagogických cílů. Účastníci se naučí jak již známé hry upravovat do měnících se podmínek, čímž získají široký okruh herních aktivit použitelných do výuky.

Typ kurzu: 

  • kurz dalšího vzdělávání

Komu je kurz určen: 

  • pedagogický pracovník, vedoucí pracovník, asistent pedagoga

Akreditace: 

MSMT - 13026/2017-2-603

Garant: 

Lektor: 

Rozsah: 

8 hodin

Obsah kurzu: 

Blok 1 – Teoretický základ (90 minut):

  • Stručný úvod do typologie her a její spojitost se stanovováním pedagogických cílů ve výuce
  • Uvedení hry – efektivní motivace studentů/žáků k dané aktivitě
  • Zakončení hry a její zhodnocení pro pedagogické účely (nejen) formou zpětné vazby
  • Pedagogické cíle a jejich naplňování za pomoci herních aktivit

Blok 2 – Diskusní hry (80 minut):

  • Příklady uvedení, realizace a zhodnocení diskusních her
  • Jak vybírat diskusní hry k určitým pedagogickým cílům

Blok 3 – Pohybové hry vhodné do třídy (80 minut):

  • Příklady uvedení, realizace a zhodnocení pohybových her
  • Jak vybírat diskusní hry k určitým pedagogickým cílům

Blok 4 – Hry rozvíjející tvořivost (80 minut)

  • Příklady uvedení, realizace a zhodnocení her zaměřených na rozvoj tvořivosti
  • Jak vybírat hry zaměřené na rozvoj tvořivosti k určitým pedagogickým cílům

Blok 5 – Sdílení dobré praxe (30 minut):

  • Sdílení dobré praxe využití her

Maximální počet účastníků: 

  • 18
Aktualizováno 14. 9. 2020 8:11